تولد پدر

طرز تهیه خورشت لذیذ بامیه

68
loading...

طرز تهیه خورشت لذیذ بامیه 

khoresh_bamieh2
خورشت لذیذ بامیه

بامیه بسیار کم کالری است و منبع خوبی برای فیبر است. بامیه منبع خوبی برای ویتامین‌های آ و سی است. اگرچه در صورتی که خورشت بامیه را می‌پزید، دیگر نباید روی ویتامین سی این گیاه حساب کنید. بامیه همچنین به دلیل داشتن کلسیم مناسب برای رفع پوکی استخوان و به دلیل داشتن پتاسیم خواص ضدفشار خون دارد.

مواد لازم:

۷۵۰ گرم گوشت ماهیچه یا مغزران گوساله

۷۵۰ گرم بامیه

۳ قاشق پیاز سرخ کرده

۲ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی

آبلیمو ۳ قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه:

گوشت را میشوئیم و قطعه قطعه میکنیم سپس آنرا با پیاز سرخ کرده، در قابلمه ریخته و با مقداری آب روی حرارت ملایم میگذاریم تا کاملا بپزد. بامیه را میشوئیم و فقط چوبهای ته آنرا میگیریم، آنرا در ظرف آب جوشی ریخته با یک قاشق نمک و میگذاریم تا کمی بپزد. باید دقت کرد تا بامیه زیاد پخته نشود تا لیزی آن در نیاید. سپس بامیه را در صافی ریخته رب و آب لیمو و نمک و فلفل را به خورشت اضافه کرده بعد از دو سه جوش بامیه را داخل آن ریخته و میگذاریم تا جا بیافتد.

نکات طلایی با طعم دلخواه

در استان‌های فارس و خوزستان چاشنی خورش بامیه را به جای رب‌گوجه‌فرنگی، شیره تمرهندی یا رب‌انار می‌زنند.

البته می‌توانند به جای آبغوره از غوره تازه یا غوره منجمد شده در فریزر استفاده کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که طعم خورش‌تان بیشتر ملس باشد تا ترش، می‌توانید به جای آبغوره، آلو‌زرد به خورش اضافه کنید.

اگر می‌خواهید خورش بامیه تان خوش رنگ‌تر شود، می‌توانید همراه بامیه، یکی دو گوجه تفت داده شده هم اضافه کنید.

**کپی برداری از این مطلب  ، فقط با ذکر منبع و درج لینک به آدرس منبع آزاد است . 

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه کباب مرغ یونانی بسیار خوشمزه

طرز تهیه مرغانه پلا

 

از کانال تلگرم ما دیدن کنید

 

loading...